Dlaczego warto prowadzić bloga firmowego?

Dodano do kategorii: blog;

Blogi przeszły w naszych czasach ogromną ewolucję. Pierwotnie blog miał być tylko Internetowym pamiętnikiem. Jednak obecnie stał się on potężnym narzędziem komunikacyjnym. Blogi zaczęli prowadzić ludzie ze zdolnościami twórczymi i tak narodziły się fotoblogi, blogi z felietonami, video-blogi i wiele innych. Stało się oczywiste, że ten dawniejszy ‘pamiętnik’, ma obecnie wielką siłę przekazu. Ludzie zaczęli je czytać i w ten sposób stawały się coraz bardziej popularne. Dlaczego więc nie skorzystać z możliwości, jakie zapewnia prowadzenie bloga?

Firma

Wiele firm postanowiło więc wykorzystać potencjał jaki tkwi w blogach. Obecnie blog firmowy, to podstawa każdej szanującej się firmy, która ma swoje miejsce w sieci. Jeżeli zależy nam na dobrej komunikacji z klientami, na tym by zainteresowali się nami, to nie pozostaje nam nic innego jak założyć bloga. Co nam z tego przyjdzie? I co najważniejsze – jak sprawić by nasz blog był poczytny?
Zburz ścianę!
Nietrudno zauważyć, ze klientów rozdziela od nas pewnego rodzaju ściana. Jest to ściana zbudowana z ich wyobrażeń na nasz temat. Zdanie, które możemy znaleźć na typowej ‘wizytówce’ strony firmowej, raczej nie łamie tej bariery. „Jesteśmy poważną firmą, która…”. Budowanie zdań w taki sposób, może tworzyć zły obraz naszej firmy. Czytelnik może sobie nas wyobrazić jako grupę ludzi w drogich garniturach, z teczkami, czekających tylko, aby zabrać jego pieniądze. Blog pomaga złamać to wrażenie. Pisząc w pierwszej osobie, albo w dość swobodny ‘nieprofesjonalny’ sposób, rzeczywiście można przyciągnąć klientów. Nasza firma w sieci, będzie dla nich bardziej ‘swojska’. Uwierzą w to, że jesteśmy tak naprawdę zwykłymi ludźmi – takimi samymi jak oni. Zburzenie tej symbolicznej ściany powinno być głównym celem naszego bloga.

Jak założyć?

Zatrudnij osobę dobrze obeznaną z firmą, ale również z odpowiednim drygiem pisarskim. Pamiętaj, że tym lepszy styl, tym bardziej poczytny blog. Idąc dalej – tym bardziej poczytny, tym więcej klientów. Jeżeli uważasz, że podołasz temu – to sam możesz zacząć go prowadzić. Ważny jest też wybór odpowiedniej platformy blogowej. Obecnie szczególnie popularne są yoomla, wordpress i z polskich platform – blog.pl. Osobiście najbardziej polecam blog WordPress. Trzeba przyznać, że ma największy zasięg ze wszystkich, które wymieniłem, ale to nie jest jego jedyna zaleta. Dzięki bardzo przyjemnemu systemowi CMS, jest naprawdę łatwy w obsłudze nawet, dla największego laika komputerowego. Po wyborze platformy i blogera, czas zastanowić się nad treścią strony…

Co w środku?

Zasada, którą podałem nieco wcześniej, a więc ‘burzenie ściany’ powinna zakładać bezpośrednie zwroty o klientów. Zastanówmy się, po co ktoś wchodzi na naszego bloga firmowego? Czy po to, by dowiedzieć się jaka jest nasza firma? Nie jest to główny powód! Najbardziej zależy mu na rozwiązaniu SWOJEGO problemu. A my możemy mu w tym pomóc. Skupmy się więc, na zainteresowaniu potrzebami klienta i piszmy o nich. O tym jak je zaspokoić. I pokażmy, ze umiemy to zrobić! Skupmy się, na poradach eksperckich. Dzięki temu klient będzie wiedział, że jesteśmy profesjonalistami w swojej branży, mimo iż nie będziemy mu tego wcale mówić…