Kim są Twoi odwiedzający?

Dodano do kategorii: twoja strona www, tworzenie stron www;

Poznanie I zrozumienie potrzeb oraz preferencji osób odwiedzających Twoją stronę internetową jest bardzo ważne, gdyż możesz wykorzystać te informacje do dopasowania Twojej witryny do ich gustów. W rezultacie otrzymasz więcej wiernych odwiedzających, którzy wracają i wracają po więcej.

Jaki jest przedział wiekowy Twoich czytelników oraz jakim przedziałem wiedzy dysponują? Laik będzie zachwycony wchodząc na stronę poświęconą ogrodnictwu na której znajdzie podstawowe informacje, zaś profesjonalny ogrodnik może kręcić nosem wchodząc na tą samą witrynę. Podobnie zwykła osoba raczej nie zainteresuje się witryną z informacjami z zakresu abstrakcyjnych teorii kosmicznych, natomiast dobrze wyedukowany profesor może przejrzeć ją z zaciekawieniem.

Przemyśl również w jakim stanie emocjonalnym są Twoi odwiedzający. Jeżeli na Twoją witrynę wchodzi zirytowana osoba, która szuka rozwiązania swojego problemu to upewnij się, że podasz je jej (w postaci produktu lub usługi) już na samym wejściu, najlepiej pod sam nos. W tym wypadku odwiedzający od razu poczuje do Ciebie zaufanie, gdyż już na samym wstępie zaoferowałeś mu rozwiązanie problemu i będzie bardziej chętny by dokonać zakupu.

Gdy projektujesz layout Twojej strony internetowej musisz dowiedzieć się kim dokładnie są Twoi odwiedzający. Czy są to ludzie starsi czy młodzi? Czy szukają rzeczy trendy czy też zależy im na informacjach bez względu na sposób podania? Dla przykładu – promowanie nowej, ekscytującej gry na PC na białej stronie wypełnionej czarnym tekstem raczej nie spełni swojej roli. Upewnij się więc, że projektując swoją stronę Twoim wyznacznikiem będzie styl produktu/usługi oraz ogólna charakterystyka Twojej grupy docelowej.

Na koniec zostawiłem punkt najważniejszy – język, którym przemawiasz do Twoich odwiedzających. Bardzo ważną kwestią jest dostosowanie języka do języka Twojej grupy docelowej. Tworzenie stron www wymaga dostosowania się do charakterystyki odbiorców, również na tym poziomie. Np. nie będziesz prowadził strony w stylu literackim, która jest skierowana do elektryka.

Dopasowując swoją witrynę do odbiorców już na wstępie zyskujesz sobie ich przychylność i zaufanie. A z tego punktu już jest niedaleko do przekucia odwiedzającego na stałego klienta.