Hasło „profesjonalne strony www” stało się już utartym sloganem, za którym w zasadzie nie stoi żadne konkretne znacznie. Dlaczego? Ano dlatego, że profesjonalna strona internetowa to zdecydowanie więcej, niż tylko wirtualna wizytówka firmy. Spróbujmy sobie zatem wyjaśnić, czym tak naprawdę charakteryzuje się rzeczywiście profesjonalna (a więc – wartościowa)  witryna www.

To, że „pracuje dla Ciebie przez 24 godziny na dobę, przez 7 dni w tygodniu i 12 miesięcy w roku” wydaje się oczywiste. Ale zapewnienie to jest coś warte dopiero wtedy, kiedy strona umieszczona jest na faktycznie niezawodnym serwerze. Trzeba pamiętać, że hosting hostingowi nierówny –  drogo nie musi oznaczać „dobrze”, a tanio „źle”. Przed powierzeniem obsługi swojej witryny danej firmie hostingowej sprawdź więc statystyki dotyczące uptime’u (czyli czasu bezawaryjnej pracy w danym okresie), zapisane drobnym drukiem w regulaminie parametry wydajnościowe (aby strona nie „padła” przy większym ruchu), a wreszcie – opinie innych klientów.

Zadbaj także, by witryna zbudowana była z użyciem stabilnego, nowoczesnego i łatwego w obsłudze systemu CMS. Dzięki temu łatwo będzie Ci na bieżąco umieszczać wszelkie potrzebne potencjalnemu klientowi informacje, zdjęcia, czy dane kontaktowe – na przykład adres, telefon, ceny, czy godziny otwarcia firmy.

Mówi się, że strony www to najlepsza reklama w internecie. I rzeczywiście – dobrze wykonany, dobrze działający i zawsze aktualny serwis skutecznie buduje pozytywny wizerunek firmy i pozwala pozyskać nowych klientów. Tworząc jakąkolwiek stronę – niezależnie od tego, czy będzie to prosta wizytówka, czy rozbudowany portal – warto o tym pamiętać już na etapie planowania.

Jak głosi stare powiedzenie – najtrwalsze są prowizorki. Unikaj więc ich jak ognia. Często lepiej jest nawet opóźnić delikatnie uruchomienie witryny, niż oddać do użytku stronę niekompletną lub niezbyt wygodną w obsłudze. Intensywne testy powinny być najważniejszym etapem jej budowy. Intensywne testy – lub powierzenie tworzenia serwisu tym, którzy mają za sobą duże doświadczenie i mogą pochwalić się licznymi entuzjastycznymi referencjami ze strony dotychczasowych klientów.

Pamiętaj, że dobry webmaster nie wstydzi się swoich wcześniejszych prac i nie boi się żadnych Twoich pytań. Strona www w biznesie jest narzędziem, pomocą, reklamą, wizytówką, biurem, sklepem, przedstawicielem handlowym… Można tak wymieniać jeszcze długo. Nic dziwnego, że chociaż twórców stron jest wielu, to tak naprawdę profesjonalistów szukać trzeba ze świecą. Jeśli jednak uda Ci się na takiego trafić, to będzie to z pewnością jedna z najlepszych inwestycji w Twoim życiu, a przytoczone wcześniej hasło „profesjonalne strony www” nabierze właściwego znaczenia.

Bo to właśnie  te prawdziwie profesjonalne strony www sprawią, że Twoja wizytówka firmy w internecie będzie godnie Cię reprezentować, przyciągać stale coraz to nowych klientów, a przede wszystkim – przysporzy Ci konkretnych zysków. Będzie po prostu efektywnie (i efektownie!) pracować na sukces Twojego biznesu.

Data: 25.05.2013 Kategoria: tworzenie stron www

Masz pomysł na projekt?

Napisz do mnie. Z chęcią odpowiem na wszystkie Twoje pytania i przygotuję ofertę współpracy.